Říká se, že jičínské letišti patří mezi ta nejhezčí aeroklubová letiště v Čechách. Znalci dokonce tvrdí, že snese srovnání s velikostí podobnými sportovními letišti v rámci střední Evropy. Má výbornou polohu, dobré vybavení a družný kolektiv. Každý start zde provází nádherné zážitky z krajiny výjimečné krásy – Českého ráje.
Aviatičtí nadšenci z Jičína měli šťastnou ruku, když vybírali místo pro první leteckou produkci v okrese. Rozlehlé louky okolo potoka Poráku byly svědky „veřejného vzletu“ (předchůdce nynějších leteckých poutí) již v roce 1911! Dne 15. října toho roku tu měl létat náš první aviatik ing Kašpar spolu se svým bratrancem Evženem Čihákem. Kašpar však při přeletu z Pardubic do Jičína havaroval, zranil se a poškodil letadlo. Ukázkové lety tedy předvedl pouze Čihák.
Se značným odstupem let přišlo další aviatické vystoupení na stejném místě. V roce 1934 zde Masarykova letecká liga uspořádala velký letecký den. Bylo to rok po Hitlerově uchopení moci. Tehdy měly všechny podobné akce značný politický dosah. V programu vystoupili nejlepší letci té doby. V Jičíně již pracovala skupina Masarykovy letecké ligy (plachtařský odbor). Létalo se na kluzácích na vojenském cvičišti pod Zebínem.
Další leteckou činnost v Jičíně zaznamenávají archivní doklady až po skončení druhé světové války. Byl založen aeroklub a přikročilo se k budování letiště na Poráku. Velkým leteckým dnem 14. září 1947 bylo letiště včetně hangárů předáno do provozu. Svým významem a rozsahem tento letecký svátek daleko přesáhl rámec jičínského okresu. V létech 1947 a 1948 disponovala letištěm také vojenská letecká akademie v Hradci Králové. Vojenské hangáry z té doby dosud stojí v prostoru skladů.